Jeśli należysz do grupy 40+, pewnie rozumiesz znaczenie sformułowania “system nakazowo-rozdzielczy”. Jeśli jesteś młodszym czytelnikiem, wyjaśnienie znajdziesz m.in. w internetowym Słowniku Języka Polskiego.
Skąd skojarzenie tego systemu z komunikacją?
Jak pokazuje eksperyment Banku Światowego w Polsce z 2014 roku, grzecznościowy ton komunikacji jest bardziej skuteczny niż ton “nakazowy”, który – niestety – często dominuje w pismach do klientów. Skuteczność została zmierzona na podstawie konkretnych liczb – zaległych wpłat od podatników. Przyznasz, że to bardzo konkretne potwierdzenie, a i instytucje – wiarygodne.
Przeczytaj mój wpis na temat komunikacji nakazowo-rozdzielczej.Tekst ukazał się w portalu Psychologia Sprzedaży.
Co możesz zrobić z tą wiedzą?
- Chcesz sprawdzić treści pism? Zamów audyt.
- Nie wiesz, jaki jest Twój styl komunikacji? Umów się na indywidualny konsulting komunikacji.