Jaka komunikacja sprawdza się w biznesie?

Jeśli należysz do grupy 40+, pewnie rozumiesz znaczenie sformułowania “system nakazowo-rozdzielczy”. Jeśli jesteś młodszym czytelnikiem, wyjaśnienie znajdziesz m.in. w internetowym Słowniku Języka Polskiego.

Skąd skojarzenie tego systemu z komunikacją?

Jak pokazuje eksperyment Banku Światowego w Polsce z 2014 roku, grzecznościowy ton komunikacji jest bardziej skuteczny niż ton “nakazowy”, który – niestety – często dominuje w pismach do klientów. Skuteczność została zmierzona na podstawie konkretnych liczb – zaległych wpłat od podatników. Przyznasz, że to bardzo konkretne potwierdzenie, a i instytucje – wiarygodne.

Przeczytaj mój wpis na temat komunikacji nakazowo-rozdzielczej.Tekst ukazał się w portalu Psychologia Sprzedaży.

Co możesz zrobić z tą wiedzą?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *