Audyt komunikacji w mediach społecznościowych

Audyt komunikacji w mediach społecznościowych – czy jest ci potrzebny?

Jednym z istotnych kanałów komunikacji marki są media społecznościowych, ponieważ tam są obecni Twoi potencjalni klienci. To tam szukają oni przydatnych informacji – także o produktach i usługach.

Po raz kolejny powtórzę, że prowadzenie komunikacji w każdym kanale – także social media – powinno wynikać z ogólnej strategii komunikacji.  Oczywiście, kluczowy jest content ważny dla odbiorców, który  zaangażuje ich i poskutkuje podjęciem odpowiedniej akcji.

audyt komunikacji w mediach spolecznosciowych

Jeśli masz profil dla marki lub firmy w mediach społecznościowych, ale prowadzisz komunikację bez określonej strategii – to dobry czas, aby ją stworzyć. W takim wypadku audyt komunikacji w mediach społecznościowych jest dobrym punktem startu.

Jeśli masz kilka kanałów w mediach społecznościowych – tym bardziej musisz  zadbać o to, aby komunikacja bazowała na tej samej głównej strategii. W ten sposób  zapewnisz jej spójność.  Jednocześnie sposób komunikacji musi być dostosowany do specyfiki danego medium.

Na czym polega audyt komunikacji w social media?

Audyt ma pokazać, jak komunikujesz się ze swoimi odbiorcami.

Robiąc taki audyt, analizuję szczegółowo:

  • tematy publikacji,
  • miejsca, do których kierujesz odbiorców,
  • wizualizacje,
  • różnorodność materiałów,
  • język, jakim mówisz do grup docelowych,
  • wizerunek marki, który przez to budujesz
  • porównanie do 2-3 konkurencyjnych marek.

Audyt to konkretny raport (w formie slajdów z opisami) ze wskazaniem mocnych i słabych stron komunikacji. Możesz je wykorzystać do tworzenia nowej lub zmiany obecnej strategii.

audyt komunikacji social media akcja komunikacja