Audyt komunikacji w social media – czy jest potrzebny?
Jednym z istotnych kanałów komunikacji marki są media społecznościowych, ponieważ tam są obecni Twoi potencjalni klienci. To tam szukają oni przydatnych informacji – także o produktach i usługach.
Prowadzenie komunikacji w każdym kanale – także social media – powinno wynikać z ogólnej strategii komunikacji. Oczywiście, kluczowy jest content ważny dla odbiorców, który zaangażuje ich i poskutkuje podjęciem odpowiedniej akcji.
Jeśli masz profil dla marki lub firmy w mediach społecznościowych, ale prowadzisz komunikację bez określonej strategii – to dobry czas, aby ją stworzyć. W takim wypadku audyt komunikacji w mediach społecznościowych jest dobrym punktem startu.
Jeśli masz kilka kanałów w mediach społecznościowych – tym bardziej musisz zadbać o to, aby komunikacja bazowała na tej samej głównej strategii. W ten sposób zapewnisz jej spójność. Jednocześnie sposób komunikacji musi być dostosowany do specyfiki danego medium.
Na czym polega audyt komunikacji w social media?
Audyt ma pokazać, jak komunikujesz się ze swoimi odbiorcami. Dlatego szczegółowo analizuję:
- tematy publikacji,
- miejsca, do których kierujesz odbiorców,
- wizualizacje,
- różnorodność materiałów,
- język, jakim mówisz do grup docelowych,
- wizerunek marki, który przez to budujesz,
- porównanie do 2-3 konkurencyjnych marek.
Audyt to konkretny raport w formie slajdów z opisami. Zawiera wskazania mocnych i słabych stron komunikacji. Możesz je wykorzystać do tworzenia nowej lub zmiany obecnej strategii.