Audyt użyteczności strony www

Audyt użyteczności strony www – czym jest?

To usługa dla każdej firmy lub marki, która ma stronę internetową i chce prowadzić za jej pośrednictwem dobrą komunikację z odbiorcami.

Dzisiaj strona internetowa to wizytówka firmy lub marki, “punkt styku” z klientem czy kanał sprzedaży. To narzędzie jest szczególnie ważne dla firm z sektora MŚP.

Strona powinna być nowoczesna i dobrze wyglądać, ponieważ to buduje dobry wizerunek w oczach odbiorców. Istotne jest jednak, aby klienci dobrze oceniali także jej zawartość.
Dla Twojego biznesu ważne jest, aby strona pomagała klientom w procesie decyzyjnym – aby prowadziła ich do konkretnej akcji.

Audyt użyteczności strony www pod kątem jakości treści odpowie na pytanie, jak odbiorca może rozumieć komunikaty na Twojej stronie. Czy wie, co powinien zrobić po zapoznaniu się z treścią? Czy łatwo będzie mu zorientować się, jaką podjąć akcję?

Pamiętaj, że treści na stronie tworzysz po to, aby zachęcić klientów do podjęcia  różnych akcji. Mogą to być np. : zapis na newsletter, pobranie ebook-a, wysyłka zapytania ofertowego, rejestracja konta w celu dokonania zakupu czy wrzucenie produktu do koszyka zamówień.

Audyt użyteczności strony www – co wchodzi w zakres?

Wykonuję audyt użyteczności strony www w odniesieniu do jakości komunikacji. Biorę pod uwagę m.in.:

  • layout strony – czyli ogólny układ informacji,
  • ekspozycja treści pod kątem ich ważności dla odbiorcy,
  • ton komunikacji,
  • język – stylistyka, budowa zdań
  • elementy zachęcające odbiorcę do podjęcia akcji
  • połączenie strony z innymi kanałami komunikacji.

Oceniam elementy komunikacji na stronie także w odniesieniu do Twojej strategii komunikacji. Jest to wartość dodana, której nie da Ci “zwykły” audyt strony – jego celem jest pokazanie Ci wskaźników ilościowych.

Możesz zapytać: “ok, ale jak wyglądają wnioski z takiego audytu?” Otrzymujesz raport z rekomendacjami poprawek. Forma raportu to prezentacja z konkretnymi widokami stron oraz komentarzami.

Jakościowy audyt użyteczności strony www jest dobrym uzupełnieniem technicznego audytu strony www pod kątem jej widoczności. To dobry punkt wyjścia do lepszego pozycjonowania Twojej strony www.

Zainteresował Cię audyt jakościowy użyteczności strony www?
Podejmij swoją akcję!

Zapytaj mnie o wycenę Twojego serwisu przez: