Content

Content, czyli zawartość informacyjna, jest kluczowy, aby przyciągnąć  potencjalnych klientów.

Ważne są dwie kwestie:

  1. content bazuje na strategii komunikacji

Strategia komunikacji powoduje, że marka trzyma się określonej “linii tematycznej” związanej z pozycjonowaniem oraz obszarem jej działań.

Przykład: firma z branży sportowej powinna komunikować się z odbiorcami w temacie szeroko rozumianej aktywności, a nawet może poszerzyć go o kwestie związane ze zdrowym stylem życia. Ważne jest, aby content był spójny z pożądaną percepcją marki przez klientów.

2. content to jakość

Informacje są postrzegane jako wartościowe, jeśli są istotne dla odbiorcy,  a także są  zaprezentowane w atrakcyjny sposób. Znaczenie ma układ informacji, język komunikacji, zdjęcia czy inne elementy graficzne.

Pamiętaj, że content musi też być dobrze dopasowany do:

  • Twojej grupy docelowej – pod kątem jej potrzeb, korzyści, a także języka,
  • tonu komunikacji stosowanego w Twojej firmie,
  • pozycjonowania marki.

Content – Jak nad nim pracuję?

agnieszka padzik wolos akcja komunikacjaZanim napiszę konkretną treść – zapoznaję się z informacjami na temat marki lub firmy.
Rozmawiam z osobami odpowiedzialnymi za obszar komunikacji marketingowej lub zarządzanie marką. Ważne jest dla mnie, jakich słów używają oraz w jakim stopniu jest to spójne z komunikatami marki. Często notuję konkretne wyrażenia, które padają podczas rozmowy, aby dobrze rozumieć, jak osoby decyzyjne opowiadają o marce.

Tworzenie treści to określony proces, który planuję w czasie. Nieważne, czy mam do napisania długi czy krótki tekst, zawsze zaczynam pisać go wcześniej niż w dniu, w którym powinnam go oddać 🙂
Dlaczego tak robię? Z doświadczenia wiem, że pierwsza wersja tekstu jest zwykle wersją wstępną. Po edycji dokumentu zamykam go i “odkładam” na 1-2 dni. Dopiero po 1-2 dniach wracam do treści i nadaję im określoną strukturę. Porządkuję content pod kątem określonego logicznego “ciągu myślowego”. Pamiętam przy tym o celu, dla którego powstał – jest to ważne, aby dobrać właściwe “call to action”.

Jak widać, content wymaga nie tylko pomysłu, ale i czasu na jego odpowiednie zaplanowanie i stworzenie.

akcja komunikacja content marketing copywriting treści