Z uwagą czytam materiały marketingowe firm. To mój materiał do analizy i uczenia się.
Wiesz, co zwraca moją uwagę?
To, że większość przekazów reklamowych, ulotek czy treści na stronie www jest zaprojektowana bez logiki przekazu tekstowego.
O co mi chodzi?
Wyobraź sobie, że kartka papieru jest miejscem, na którym powstanie obraz.
Ten obraz namalujesz słowami.
Tekst – tak, jak obraz – podlega regułom kompozycji.
Dlatego dobra komunikacja z klientem to nie tylko umiejętność napisania inspirującej treści, która będzie zrozumiała dla odbiorców.
Twórca tekstu powinien myśleć przede wszystkim o jego fundamencie – strukturze. Każdy komunikat powinien być odpowiednio zaprojektowany. Odradzam tworzenie zbioru chaotycznych, choć kreatywnych myśli.
Moja wskazówka:
Tworząc treści, zawsze myślę o procesie zakupowym, w którym uczestniczy odbiorca.
Zadaję sobie m.in. poniższe pytania.
- Co jest dla decydenta istotnym czynnikiem w procesie zakupowym?
- Jak działa odbiorca – jakich informacji szuka najpierw, a które są mu potrzebne później?
- Czego nie musi i nie chce wiedzieć (czym nie chce zaprzątać sobie głowy)?
- Co go motywuje do działania?
- Jak przełożyć jego motywacje na słowa?
- Jakie działanie wywołać?
To tylko przykładowa lista – możesz ją zmodyfikować o kwestie istotne dla Twojej branży lub firmy.
Bez odpowiedzi na te lub podobne pytania tekst będzie tylko zbiorem informacji – mniej lub bardziej przydatnych.
One stworzą jakiś obraz w oczach klienta – pytanie, czy zgodnie z Twoim zamiarem.
Chcesz ocenić materiały dla Twojej marki lub firmy?
Chętnie się tego podejmę.
Daj mi znać przez LinkedIn lub e-mail.
Ustalimy, co jest to zrobienia.