Mała rzecz, a cieszy. Jak IKEA dba o klienta

Relacje z klientami buduje się na różnych polach.
Do Ikei wpadamy, aby kupić małe rzeczy – przedmioty które cieszą oko, a nie kosztują wiele.

Ta filozofia dotyczy także dbania o klientów – świadomego lub nieświadomego.
Być może była to inicjatywa pracownika, który ma taki charakter i dla którego jest to istotne. Być może w polityce firmy są zapisy na temat dbania o klientów lub pracownicy są do tego zachęcani systemem premii.
Tego nie wiem.

Jak dbać o klienta

Na własne oczy widziałam w toalecie damskiej odręcznie napisaną karteczkę. Była na niej krótka informacja: zgubione okulary przeciwsłoneczne można odebrać w recepcji. Nie dotyczyło to mnie, ale poczułam się “komunikacyjnie podbudowana”. To miłe, że można odzyskać coś mało wartościowego z punktu widzenia takiej firmy, jak IKEA (choć można polemizować – zależy od marki), ale jednocześnie bardzo osobistego.

Żałuję tylko, że nie zrobiłam zdjęcia karteczki, aby ją Wam tu zaprezentować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *