social media komunikacja jak znaleźć czas

Jak znaleźć czas na publikowanie w social media?

Wykorzystuję komunikację marketingową w miejscach, w których są moi klienci.  Dzisiaj takim miejscem są głównie media społecznościowe.

Zdarza się, że niektórzy mówią “Ty to masz czas na robienie wpisów!“. Śmieję się i odpowiadam, że ten czas zwykle wynika z zaplanowania konkretnych aktywności. Rzadko zdarza się, żebym dysponowała “zbędnym czasem” (pewnie tak, jak i Ty).

Co pomaga mi prowadzić komunikację w mediach społecznościowych? To aplikacja do planowania, publikowania wpisów oraz zarządzania profilami (lub stronami).

W Internecie znajdziesz kilka takich aplikacji – ja korzystam z Hootsuite. W tym wpisie opiszę, jak używam aplikacji. Wskażę Ci jej cechy i zalety.

Jak uruchomić Hootsuite?

Aby założyć bezpłatne konto, wchodzisz na stronę www.hootsuite.com Wybierasz opcję logowania za pomocą profilu na Google+, Twitter lub FB. Możesz też założyć konto, podając e-mail i hasło w formularzu rejestracji. Wybrałam tę ostatnią opcję, ponieważ nie zawsze chcę łączyć logowanie do aplikacji z profilami z mediów społecznościowych.

Hootsuite umożliwia Ci bezpłatne użytkowanie do 3 profili lub stron. Mogą to być: profil, strona lub grupa na FB, profil na Twitter lub LinkedIn.

Wybrałam trzy profile:

jak-prowadzic-komunikacje-social-media

Wybrałam te trzy kanały komunikacji, ponieważ skupiam się na obecności właśnie w tych miejscach. Gdy nie prowadziłam jeszcze grupy na Facebooku, podłączyłam profil na Twitterze. To ostatnie medium nie jest tak istotne w mojej działalności, więc zrezygnowałam z regularnego “ćwierkania” 🙂

Zawsze możesz zmienić decyzję i zamiast już podpiętego profilu dodać inny. Po prostu usuwasz poprzedni profil – jeśli masz wersję bezpłatną i obowiązuje Cię limit trzech profili. Jeśli zdecydujesz się na wersję płatną, będziesz mieć więcej możliwości.

Nowy profil dodajesz przyciskiem „Add Private Network”. Profile możesz usuwać lub zmieniać po kliknięciu prawym przyciskiem myszy w ikonkę „ustawienia” przy danym profilu.

akcj akomunikacja jak prowadzic komunikacje social media

Uwaga: profil podłączasz jednorazowo, ale od czasu do czasu Hootsuite prosi o ponowne wykonanie takiej akcji. Taka sytuacja zdarzyła mi się w przypadku profili na Facebooku i LinkedIn.

Jak korzystać z Hootsuite?

Gdy masz już podpięte konta z mediów społecznościowych, do każdego z nich możesz podłączyć tzw. strumienie – posty z tablicy czy aktualizacje. Żeby to zrobić, kliknij w zakładkę „Dodaj strumień” w widoku głównym w kokpicie. Do profilu możesz przypisać więcej niż jeden strumień. W zależności od konta, opcji jest mniej lub więcej (np. dla Twittera jest ich mniej niż dla Facebooka).

Oto widok po podłączeniu strumieni (kolumn) na przykładzie mojej aplikacji.

akcja komunikacja jak prowadzic social media hootsuite

Strumienie możesz usuwać i dodawać – odpowiednie opcje znajdziesz w prawym górnym rogu kolumny każdego strumienia (ikonka z trzema kropkami).

Jak opublikować nową wiadomość w Hootsuite?

Publikacja informacji to proces, który składa się z określonych etapów. Najprościej prześledzisz je, jeśli opiszę je w punktach. Wykonasz je krok po kroku i przekonasz się, jak łatwa jest obsługa.

  • Najedź kursorem na górne pole, w którym wyświetla się komunikat ‘Wyślij do”.
  • Wybierz profil z listy i podświetl go. Możesz jednocześnie wybrać więcej niż jeden profil – wtedy ta sama informacja pokaże się w różnych miejscach.
  • W oknie obok wpisz informację tekstową.
  • Jeśli w wiadomości chcesz kierować do określonego miejsca, podaj adres url strony. Wpisz link do okienka „Dodaj łącze” i kliknij ”skróć”.
  • Do wiadomości możesz też dodać załącznik – zdjęcie lub film video. Służy do tego ikonka spinacza opisana jako “Attach media”.

Jeśli masz już treść z linkiem i załącznikiem (albo bez nich, jeśli ich nie potrzebujesz), komunikat możesz:

  • zapisać lub
  • opublikować od razu albo
  • zaplanować – automatycznie lub ręcznie.

Automatyczne planowanie wpisu odbywa się przez włączenie odpowiedniego przycisku, który łatwo znajdziesz w aplikacji. Wtedy Hootsuite (a raczej jego algorytmy) sam wybiera optymalną porę publikacji.
Jeśli samodzielnie chcesz zdecydować o dniu i porze publikacji, wybierz ikonkę kalendarza i ustaw datę oraz godzinę.

Co jeszcze możesz zrobić w Hoosuite oprócz publikacji swoich wpisów?

Duża zaleta korzystania z Hootsuite to fakt, że po zalogowaniu możesz traktować aplikację jako “centrum dowodzenia” Twojej komunikacji w social media. Dlaczego tak to określam? Dlatego, że masz możliwość komentowania wpisów użytkowników na swojej tablicy z poziomu aplikacji. Prowadzisz komunikację na różnych kontach i nie musisz logować się na każde z nich osobno. Dlaczego? Ponieważ już wcześniej Hootsuite poprosił Cię o to – przy podłączaniu profili po raz pierwszy.

Przyznasz, że to duże ułatwienie! To właśnie mam na myśli, gdy stawiam pytanie w tytule wpisu “jak znaleźć czas na publikowanie w social media”. Dzięki platformie Hootsuite możesz zaplanować automatyczne publikowanie wpisów bez konieczności logowania się do poszczególnych serwisów. Bardziej efektywnie wykorzystujesz czas potrzebny Ci do komunikowania się ze swoimi odbiorcami za pomocą mediów społecznościowych.

Uwaga: jeśli rozważasz opcję opublikowania artykułu na LinkedIn, nie zrobisz tego za pomocą Hootsuite.  Musisz zalogować się na swój profil na LinkedIn i opublikować artykuł – pojawi się na LinkedIn Pulse oraz jako publikacja widoczna na stałe przy Twoim koncie.

Więcej informacji znajdziesz na:

Chcesz więcej praktycznych porad na temat narzędzi i komunikacji?
Dołącz do grupy “Akcja Komunikacja: działaj przez słowa” na Facebooku!

akcja komunikacja grupa facebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *