Jak piszesz, tak Cię widzą. Jak tworzysz wizerunek osobisty przez słowa

Portale społecznościowe – szczególnie Facebook – to ogromna tablica ogłoszeniowa, na której sprzedajemy swoje historie.

Dla mnie ważne jest to, aby docierać do odbiorców z komunikatami na temat mojej działalności zawodowej.
Dla kogoś innego ważne będą odmienne kwestie:

  • sukcesy zawodowe,
  • osiągnięcia sportowe,
  • sytuacja rodzinna.

Dzielenie się informacjami na swój temat to naturalna chęć nagrody, którą jest uwaga odbiorców naszych komunikatów. Nagrodę tę otrzymujemy natychmiast, w postaci polubień czy komentarzy.

W pogoni za liczbą “lajków” warto uważać na swój wizerunek.
Wizerunek tworzysz przez wpisy na swoich profilach.
Pamiętaj jednak, że robisz to także, biorąc udział w dyskusjach czy oznaczając poszczególne treści jako lubiane czy nielubiane. Na Facebook czy LinkedIn można sprawdzić Twoje aktywności.

Co mam na myśli, pisząc o dbaniu o swój wizerunek? Oczywiście – przede wszystkim słowa.

Warto zadać sobie następujące pytania:

  • Czy jesteś świadomy / świadoma, czemu służą informacje, które zamieszczasz w sieci?
  • Czy piszesz swoje komunikaty świadomie czy “na chybił trafił”?
  • Czy masz swój osobisty kodeks prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych?

O tym właśnie napisalam tekst dla Psychologii Sprzedaży.
Cały wpis znajdziesz na http://psychologiasprzedazy.biz/jak-piszesz-tak-cie-widza/.

Miłej lektury!

Moja wskazówka:

Jeśli nie wiesz, jaki jest Twój wizerunek w sieci, możesz sprawdzić go przez wpisanie do wyszukiwarki swojego imienia i nazwiska. Przeanalizuj linki oraz obrazy, które pokazują się na pierwszych 3-5 stronach.
Jeśli chcesz budować określony wizerunek, a nie wiesz, w którym iść kierunku, skontaktuj się ze mną przez Facebook.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *