przyklady kampanii

Forum Marketingu Zintegrowanego – przykłady kampanii

Forum Marketingu Zintegrowanego z 2017 roku odbyło się pod hasłem “Marketerze, czy nadążasz”. Tytuł jest adekwatny do tego, jak może czuć się większość marketerów. Temat dotyczy też innych osób, które zajmują się  strategiami marketingowymi, czyli mnie.

Uczestniczyłam w wystąpieniach dotyczących studium przypadków: Nałęczowianki, Hochland. Nivea oraz Mazda. Wysłuchałam też prezentacji na temat druków bezadresowych oraz przesyłek bezpośrednich. Wszystkie wystąpienia były dla mnie wartościowe.

Każdy przykład kampanii bazował na ciekawym pomyśle i każdy wynikał z insight konsumenckiego. Przykłady realnych kampanii  potwierdzają, że trzeba drążyć głębiej. Dzięki zrozumieniu głębszych  potrzeb można tworzyć celne i spójne przekazy reklamowe.

Forum Marketingu Zintegrowanego 2017 – potęga insight konsumenckiego i autentyczności

Czego inspirującego dowiedziałam się o podczas Forum Marketingu Zintegrowanego 2017? Poniżej zebrałam przykłady kampanii, które uznałam za najwartościowsze.

  • “Zrób to Nał” dla marki Nałęczowianka.
    Po pierwsze – agencja i klient poszerzyli pojęcie “witalność” z aspektu fizycznego na obszar psychiczny.
    “Witalność” kojarzy się powszechnie i spontanicznie z aktywnością sportową. Marketerom i agencji chodziło o to, aby była postrzegana jako dobrostan ogólny.
    Po drugie – agencja planowała strategię kampanii w modelu 360 stopni na bazie etapów. Były to fazy procesu zakupowego, tzw. lejek sprzedażowy z punktu widzenia firmy. Część informacji o tej kampanii znajdziesz w części “Projekty” na stronie agencji Albedo Marketing.
  • W działaniach dla kategorii serów topionych marki Hochland “strzałem w dziesiątkę” okazało się wykorzystanie lokalnego języka. W regionie śląskim “królował” produkt lokalny, a Hochland chciał zwiększyć udział w rynku.
    Cała kampania – głównie materiały drukowane – została oparta na gwarze śląskiej. Kluczowa była autentyczność haseł, które  uwiarygadniały przekaz komunikacyjny, a więc markę. Kampanię realizowała agencja reklamowa z Poznania, a nad poprawnością językową czuwało lokalne stowarzyszenie. Jeśli chcesz, obejrzyj krótkie video na temat “Kampania reklamowa Hochland po ślōnsku“. Możesz też przeczytać opis kampanii “Język śląski czuje różnicę” na stronie agencji Just.
  • Co nowego można powiedzieć o świętach bożonarodzeniowych? Okazuje się, że da się przedstawić ten temat w inny sposób.
    Podstawą kampanii “kartka świąteczna”, prowadzonej od kilku lat przez Nivea, był zaskakujący insight. To “rozdźwięk” między oczekiwaniami co do Świąt Bożonarodzeniowych (spokój, radość) a rzeczywistością (zakupy, stres).
    Porównując badania na przestrzeni ostatnich 20 lat agencja Golden Submarine prześledziła, jak postrzegane są święta w Polsce. Okazało się, że w tym czasie wiele osób czuje się zagubionych i osamotnionych, a technologia pogłębia ten stan. To jest prawdziwy obraz, który stoi w sprzeczności z reklamami uśmiechniętej rodziny w pięknie udekorowanym domu i śniegiem za oknem.

Te przykłady kampanii jasno pokazują pewne zjawisko. Jeśli marka chce się wyróżnić, musi szukać odpowiedzi na fundamentalne pytania. Te pytania dotyczą świata konsumentów – ich realnych potrzeb, ich odczuć. Nie można “prześlizgiwać się” po powierzchni i powielać stereotypy widoczne w innych reklamach.

Fakt, to wymaga wysiłku – szukania badań w Internecie, pytania grup docelowych, analizy informacji. Z drugiej strony, taka dociekliwość pięknie się o(d)płaca – finansowo i wizerunkowo. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz robić tego samodzielnie – możesz zatrudnić do pomocy osoby takie, jak ja 🙂 

Jeśli interesują Cię inne wpisy na temat insight konsumenckiego – przeczytaj wpis o McDonald’s. Może zainteresuje Cię też przykład kampanii marketingu bezpośredniego – dobrze napisanej oferty od firmy telekomunikacyjnej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *