list do klientów

List do klientów – użyteczne elementy

List do klientów to często element obowiązkowej komunikacji z klientami. Wiele firm wysyła pisma w formie papierowej, jeśli klienci nie wyrazili zgody na przekazywanie informacji drogą elektroniczną.

Sama otrzymuję co roku list do klientów wysyłany przez ING OFE. Od początku pisma te wyróżniały się na tle innych listów, które miałam okazję czytać.

Listy do klientów ING są dobrze zaplanowane pod kątem wizualnym. Znajdują się w nich zarówno treść, jak i elementy graficzne – ikony. Dzięki temu jako czytelnik nie czuję się “przytłoczona” ilością jednolitego tekstu.
Oto przykład z zeszłego roku.

list do klientów ING OFE

W tym roku podobno bank pracował nad zmianą listów. Wygląda na to, że firma  wdrożyła te zmiany.
Poniżej prezentuję przykład z tego roku – już po rebrandingu marki z ING na Nationale Nederlanden.

Dla mnie istotne są dwie zmiany, które są bardziej użyteczne:

  • likwidacja pomarańczowych obramowań pisma spowodowała “lżejszy” efekt wizualny całości,
  • większa czcionka ułatwia czytanie – choć i tak mam wrażenie, że obowiązuje “dyrektywa ścisku”, czyli: wszystko musi się zmieścić na jednej stronie. 🙂

Zastanawiam się tylko, dlaczego tak mocno wyeksponowano zwrot grzecznościowy. W nowej wersji listu jest znacznie bardziej widoczny, a słowa Państwo zwracają uwagę na brak personalizacji.

list do klientów Nationale Nederlanden

Którą wersję oceniacie jako bardziej czytelną?
Zachęcam do podzielenia się opiniami w komentarzach.

Chcesz ocenić swoje pisma do klientów?

Skontaktuj się ze mną w sprawie audytu komunikacji z klientami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *