Audyt treści to ważna, ale niedoceniania sprawa w każdym biznesie. Słowa to nie tylko napisana treść. Mają swoją funkcję w relacji klient-marka. Wpływają na to, jak klient będzie postrzegać markę oraz odnosić się do niej.
W jaki sposób marka – a raczej ludzie nią zarządzający (gdyż to oni tworzą strategię komunikacji marki) – tworzą relację z konsumentem? Dzieje się to podobnie, jak w relacjach człowiek – człowiek, czyli przez słowa i/lub obrazy.
Rolę słów wyobrażam sobie tak, jak na poniższej grafice. Treść komunikatu nie jest tylko nieruchomym elementem strony lub broszury. Przez ich użycie możesz kształtować relację – być neutralnym, osłabiać ją lub wzmacniać.
Pomyśl o słowach jak o elemencie budowania relacji z klientem. Dobra relacja z marką to cel wielu marketerów.
Jeśli chcesz zapoznać się z dalszą częścią wpisu, całość przeczytasz na moim profilu na LinkedIn – “Czy słowa są (jeszcze) ważne w nowoczesnych kanałach komunikacji”. Szkoda dublować tu treści, które już istnieją.